Projektmedarbejder til ældreindsats

Vi søger en engageret og dedikeret projektmedarbejder til at bidrage til to spændende projekter, som har til formål at bekæmpe ensomhed og fremme aktiv deltagelse i fællesskaber for etniske minoritetsældre. Brænder du for at gøre en positiv forskel for etniske minoritetsældre og deres pårørende i Danmark? Trives du naturligt i relationelt arbejde og er klar til at kaste dig ud i nye udviklingsprocesser og opgaver? Så kunne du være vores kommende kollega.

Om indsatsen
Etniske Minoritetsældre og Pårørende er en indsats, der sigter mod at forbedre livskvaliteten for etniske minoritetsældre og deres pårørende i Danmark. Vi etablerer bæredygtige fællesskaber, styrker samarbejdet og støtten til begge parter og fremmer en åben dialog om pårørenderollen og alderdommen. Gennem tæt samarbejde med de ældre selv, deres pårørende og relevante fagpersoner sikrer vi udviklingen af mere målrettede og relevante offentlige og frivillige ældre- og pårørendetilbud.

Projekter

Udvikling af ’Det Relationelle Støttekort’:

  • Organisering og facilitering af udviklingsworkshops med ældre og pårørende.
  • Medvirken til udvikling af en fysisk prototype af støttekortet.
  • Afholdelse og facilitering af dialogmøder med ældrenetværk.
  • Implementering af støttekortet i eksisterende ældrefællesskaber og netværk.

Opbygning af tre lokale netværk i København:

  • Oprettelse og drift af 3 lokale ældrenetværk.
  • Planlægning og facilitering af aktiviteter tilpasset ældres præferencer.
  • Arbejde på at øge ældres følelse af ejerskab og selvbestemmelse.
  • Organisering og afholdelse af forskelligartede aktiviteter i samspil med netværkene.

Hvis du finder denne stilling spændende og meningsfuld, besidder gode relationelle og samarbejdsevner, og vil nyde en hverdag med masser af udadvendt, opsøgende og dialogisk relationsarbejde samt samarbejde med en lang række forskellige parter, opfordrer vi dig til at ansøge hurtigst muligt.

Vi søger en person, som trives med at forme sine egne arbejdsrammer, kan håndtere varierende opgaver i et afslappet og fleksibelt arbejdsmiljø, og har erfaring og viden inden for området og/eller målgruppen. En god skriftlig formidlingsevne værdsættes.

Vi lægger stor vægt på selvledelse, hvor du har frihed under eget ansvar. Vi er dedikerede til at skabe et arbejdsmiljø, der giver plads til hele individet, og vi prioriterer tillid samt personlig og faglig udvikling højt. Vores mål er at bringe dine ressourcer i spil på den bedst mulige måde. Vi som team og arbejdsplads værdsætter integritet, medmenneskelighed, mod, empati og resultater i vores daglige arbejde.

Vi opfordrer alle til at søge, uanset etnisk baggrund, køn, kønsidentitet, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

Arbejdstid
Vi tilbyder en fuldtidsstilling med løn (37 timer om ugen) med ønsket tiltrædelse den 1. maj 2024 eller tidligere. Projektstillingen strækker sig indtil og med december 2025, med mulighed for forlængelse.

Send din ansøgning og CV til sophia@socialtansvar.dk senest den 3. marts 2024 kl. 23.59. Ansættelsessamtaler afholdes i uge 11.

Om Fonden for Socialt Ansvar
Vi arbejder med frivilligt socialt arbejde og er en paraplyorganisation for frivillige sociale indsatser. Vores formål er at fremme socialt ansvar i den civile, private og offentlige sektor gennem aktiviteter baseret på bevillinger og donationer. Vi har kontor på Bygmestervej 10, 1. & 3. sal, 2400 København NV.

Har du spørgsmål til stillingen? Kontakt projektleder Sophia Jacques på 2364 6997 eller sophia@socialtansvar.dk.